KENANGAN INDAH...

Salam..

Pagi ni... ah tak dapat mengajar lagi... Mesyuarat agung badan permainan & Unit Berunifom. Sementara menunggu mesyuarat dijalankan..

Saya sempat berborak ngan seseorang bertanya hal sebenarnya... Entahlah sejak akhir2 ni rasa macam ada je yang tak kena antara kami... Ada je silap faham... bila dah borak tadi .... saya percaya. Ini lah ketentuannya... Macam mana kita rancang untuk buat yang sebaik mungkin... untuk elak kesilapan, untuk elak silap faham... tapi perancangan Allah kita tak tahu. Dan bila disemak balik mengapa peristiwa2 terluka tu terjadi... rupanya ia hanya silap faham... kerana kita tak tahu apa yang sedang berlaku pada pihak yang satu lagi. Itu lah kehendak Allah. Setiap apa kejadian tu memang ada hikmahnya ...... Mujurlah dah ambik peluang untuk bertanya duduk perkara sebenar... kalau tak, mungkin bergaduh ... dan gaduh bukan sekejap... dan ia hanya melukakan hati.... Hati yang dah semakin tua ni.... yang semakin sensatif lah pulak..... Alhamdulillah... lega rasa bila dah jelas....

Selesai tu... saya sempatlah menyiapkan jadual waktu (edit yang baru je diedarkan minggu lepas... ada kesilapan sikit). Esok nak edarkan..... (alamak malam ni baru sedar.. rupanya.... esok merentas desa... Macam mana nak diedarkan...). Hantam ajelah labu....

Kul 11.30 pagi... meeting dengan Kak Zah, Jaharah & Wakjir... 5S bilik mesyuarat. Denga ceita 5S SMKSKI dibatalkan.... kekuangan bajet. Tapi untuk bilik mesyuarat.. rasanya kena diteruskan.... Ia pusat tumpuan orang luar. Perancangan yang hebat. Harap dapat dilaksanakan & memberi nafas bau kepada bilik mesyuaat tu....

1.50 chaw... tu lah azam tahun ni... datang awal.. dan balik tepat waktunya....
Ha... balik sempat masak untuk makan tengahai anak2.... lepas tu meonda jap di Pekan Meru sebelum ambik anak2 balik dari sekolah.....

Petang.... tengok2 & edit gambar lama.... Entah kenapa setiap kali melihat gambar2 lama tu.... hati ni terus je sayu..... Banyak kenangan Indah yang terbina... terutama dengan adik2 di SMKSKI.... Wakjir, Yan, Atie, Kodin & Mirul... Semua gambar mengambakan cerianya kami bila bersama.... Sebak pun ada... bila tefikir... entah dapat terus membina kenangan indah di tahun 2010 pulak ke tidak..... Harap2 kami dapat terus bersama...... Kerana.. satu kebahgian bila kami bersama....

waaaaaaaaaaaaaaa... sedey.........

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH