LULUS UJIAN MENGASUH....

Salam..

Hari ni kena jalankan tugas pentadbiran & kena bertugas sampai 4.30 petang.... tugas bil1/2010.... Wah... 4.30 petang... macam mana pula ngan Ammar. Amirul tak pe lah dia dah biasa.... tapi Ammar?. Sebelum ni dia duduk nesary.. walaupun tuto 2.30 petang... tapi kalau Ammar tidur biasa dia biarkan sahaja... so Ammar tak lah merayau lama sangat & taklah dia penat sangat...

Tapi bila masuk darjah 1 ni.. nampak sangat dia penat sangat... bila mamanya ambil sekolah kul 3 petang. Ammar sekolah sampai 2.30 petang... so dia hanya tungu 1/2 jam... tapi kalau 4.30 saya baru keluar SKI... tak tau lah penat macam mana dia....

So... terpaksa minta tolong pak angkat dia... sapa lagi... Wakjirlah... untuk jalankan tugas bil 1/2010 juga... he3ambik Ammar & Mirul.... sekali mengasuh & bagi makan.....

Kul 4.00 petang.... wakjir bawa anak2 ke sekolah... Ha Ammar... bajunya comot!. Ni macam mana pengasuhnya jalankan tugas ni... he3 jangan marah.. Wakjir. Buktilah tu.... Ammar diberi makan makanan berhasiat... mee goreng... Tak lah dia bagi jajan je anakku.....

Oleh kerana saya bertugas sampai 4.30 petang.... Ha apa lagi wakjir... kena lah tugas sampai 4.30 petang..... Wah nampaknya wakjir jadi pemandu pelancung... bawa si ammar ronda sekolah... termasuklah melihat kerja2 membuat kolam....... sampai ngigau2 si Ammar dengan kolam tu. Bangun tidur .... (sepanjang balik.... dia tidur dalam kereta)... si Ammar berkata... 'Ma ... nanti kalau kolam dah siap.. Ammar nak tengok tau.... Ammar nak cikgu Wazir ambik Ammar dari sekolah...'

Wa! Zir... berjaya jadi pengasuh yang baik. Lulus ujian & boleh le ambik si Ammar & Mirul dari sekolah ..lain kali ye...

Thank Wazir...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH