MAMA BELIKAN ADIK GINCU

Salam...

Hari ni masuk hari ke empat.... si Mili ke neseri...
Wah permintaannya..... 'ma belikan adik gincu...'. Amboi anakku.....

Mamanya ni pun tak berdisiplin memakai gincu... kadang bibir merah... kadang2 tak.
Mamanya ni kategori malas jaga muka... nasib baik muka jenis tak sensetif.... kalau muka jenis sensetif & mudah berjerawat... rasanya saya ni gagal dipilih jadi isteri kalau keadaan muka dijadikan ukuran sama ada seseorang tu pembersih / pandai jaga badan... Kadang tak percaya gak... tapi saya dah jumpa lelaki yang memilih dan berterus terang.... 2 bahagian yang dia tengok perempuan iaitu muka & kaki. Kalau tak bersih .. dia buat kesimpulan.... ha! tak pandai jaga badan le tu....'. Eh... eh... nasib baik saya dah kawin... so, cuma kena betulkan je le apa2 yang tak ok...

Rupanya di neseri tu memang ada satu ruangan untuk anak2 neseri tu bergaya.... dari aksesori (termasuk pakaian lah...) doktor, pilot, jurutera hingga lah ke aksesori artis.... Agaknya anakku Amili nak bergaya dengan pakaian artis le tu .. dengan pakaian yang berkilat & mengerlip2. Amboi.. amboi...

Mili... Mili... memang dia ada naluri perempuan. Ok le tu... .

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH