PENGARANG JANTUNG.....

Salam...



Rindu kan suami, buah hati pengarang jantung ku.... hari ni tiada mesej pula dari dia...... Tak pe lah ... harap perjalanannya dipermudahkan Allah.

Hari ni bermula dari awal pagi.... 5.45 pagi... kecutkan Amirul, Ammar & Amili. Buat Ammar & Amili... 'bangun.... jalan sendiri.... Abah tak de ... mama tak kuat nak dokong....'. Wah.. siap2 bagi tau tu.... ye lah kebiasaannya... anak2 kecil tu di dokong abahnya untuk turun ke bawah... dengan mamanya.... ta de lah nak manje macam tu... mama setakat pimpin tangan je.....

Alhamdulillillah... anak2 dengan mamanya tak banyak hal. Malam pun, suruh tidur pun, diaorang terus tidur & tidur ngan lenanya... so, bila dikejut pagi.... tak de hal lah.. Dan pagi2 urusan menyiapak diaorang ke sekolah.... pun lancar.

Sampai ke Hira... terlalu awal. Orang pertama mereka sampai... pesan kat diorang, tunggu kat kantin dulu... Sian diaorang... mamanya tercepat. Nak cover semalam yang terlambat....... 6.50 pagi pula dah sampai ke rumah Wakjir untuk tumpangkan Amili... Ngada2 pula pagi ni si Mili. Menangis... Ala, mamanya mana ada perasaan.... tinggal je....

Perjalanan di sekolah... happy je... sama2 ngan Yan & Wakjir makan makanan putluck. Sebenarnya saya dah kenyang dah... makan bersama yang lain... sebab potluck untuk Biah... dimulakan secara rasmi dengan ucapan... So, kena join sekali... Tapi bila Wakjir turun.. saya dipaksa join dia makan... alasannya 'saya yang panggil dia turun..., so saya kena temankan dia makan...' Berkumpul makan bersama guru2 lain... riang je suasana bilik guru... terutama dengan isu 'sedondon...'.

Selesai sesi sekolah.. terus ambil Amili .... wah anakku tu tidur rupanya... kenalah si Atie dokong ke kereta.... sampai di rumah.... saya pula angkat dia masuk rumah.... bila saya nak jemput anak2 lain di Hira.... dukung semula Amili ke kereta... tiba di rumah.. dokong pula dia masuk rumah.... Lena sungguh anakku ni....

Tiba di rumah... terus masak untuk anak2. Simple je.... Amirul pula.. tanpa di suruh... terus menyidai baju yang dia basuh malam tadi... sian dia terpaksa memanjat grill untuk sangkut baju yang berhanger tu.... Selesai memasak .. saya ambik pula anak2 dari Asrama.....Di waktu suami tak de ni.. lega anak2 balik... so, boleh lah mereka bantu saya.... kalau saya nak merayau pun.. ada anak2 besar yang menunggu di rumah....

Selesai ngan anak2.... apa lagi.. mama mengadap komputer lah... Selepas mAgrib.. mamanya tidur.. Pukul 11.00 mamanya bangun... anak2 dah tidur... Amir yang uruskan anak2... Saya pun apa lagi... laptop lagi.....

Mesej dari Din pun dah mengembirakan saya.... 'kak Isnin saya lapur diri... SKIIIIIIIII.... ' Saya terus menjawab.. 'Akak tunggu dengan cekodok....'. Ha! sekodok saya dah dikomesialkan..... Sekarang ni... waktu2 tertentu je.. saya akan buat untuk jamu cikgu.... Dapat mesej dari Din... saya terus mesej Wakjir.. 'Alhamdulillah.... Penantian berakhir. Harapan tertunai. Doa termakhbul'. Tu je mesej saya... tapi difahami oleh Wakjir... apa maksud saya tu... Dibalas dengan...'Alhamdulillah... doa kita ramai2 makhbul..' Dan saya balas semula.... 'Lega sangat. Buah hati pengarang jantung adikde akan datang. Dia peneman adikde..' dan dibalas ..'he2.. dia ada di depan mata sekarang...'. Ha! selseai satu penantian.... Din... kehadiran mu sangat bermakna bagi kami... 'Kau Pengarang Jantung Hati kami.....'.

Salam...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH