TAHUN BARU ... NAKKAN SUASANA BARU

Salam..

Semalam... mula dah rasa tekanan....
Sebab.... banyak kerja yang belum siap... tu lah asyik berjalan tak habis2... sampai cuti habis...
Indeks, Rancangan Pelajaran Tahunan, Modul Geografi, Buku Rekod mengajar, jadual Waktu belum berbinding...
Urusan persekolahan anak2 jugak belum selesai... buku belum berbalut, lencana belum berjahit.... dan sebagainya...
Sambil tu... buat gak 5S..... Maklumlah tahun baru.... teringinkan suasana baru dalam rumah sendiri.. biar semangat sikit ...... Lagipun.. Ammar dah darjah 1... Amirul pulak darjah 6.. bermaksud nak ambik UPSR tahun ni..... Kena sediakan ruang untuk diaorang belajar dengan selesa & sempurna...Lagi pun... tahun baru... nak suasana baru ... biar semangat sikit...


Semalam pagi... dah melawat Tesco. Azam nak buat 5S kat umah punya pasallah.. Beli sampai 10 tong plastik. Nak simpan semua buku yang kat rak tu dalam tong.... Maklumlah anak2 skolah swata.. buku teks kena beli... jadi mana yang tak guna lagi... simpan dulu. Kalau simpan kat rak... tak larat asyik nak mengemas... anak2 kecil suka lah sepahkan...

Lepas Tesco... terus ke sekolah... buat 5S kat tempat duduk sendiri..... Ha! tak tahan habuk.. bersin memanjang....Lagi pun... tahun baru... nak suasana baru ... biar semangat sikit...


Petang buat lah 5S kat umah.... habuk lagi. Terus rasa nak demam...Lagi pun... tahun baru... nak suasana baru ... biar semangat sikit...

6.00 petang.. melawat SKI.... dah janji dengan tuan rumah... nak jenguk rumah yang macam nak beli..... Hasrat nak beli rumah tepi.. tak termampu. RM351,000.. Loan layak tinggal 300,000... mana nak cekau RM50,000 lagi.. Lagi satu masalah rumah dibeli dari pemaju situ tak boleh buat pinjam kerajaan lah pulak.... Masalah.. masalah... So, Biarlah ia tinggal impian.... Tu yang tengok rumah lain.... harga RM205,00. Tapi rumah teruk.. dinding basah dek teresan air yang entah dari mana... tu banyak gak nak repair. Minta harga rm200,000 diaorang tak bagi.... so. entahlah...
Saje je nak beli rumah baru.. sebab nak guna loan yang layak tu... Beli kat SKI... sebab rancangan masa depan.... sekali sekala klu tak semat jemput anak dari asrama Hira Jeram.. bolehlah diaorang balik sendiri naik bas. Kalau Meru.. diaorang kena ke Klang dulu & patah balik ke Meru... panjang perjalanan tu... Lagi pun... tahun baru... nak suasana baru ... biar semangat sikit...

Selesai tengok rumah tu... terus ke Shah Alam... suami teringin makan nasi minyak pulak... saya kata 'teringin makan nasi minyak tak pe... jangan abang nak makan nasi minyak lagi dah... ' Ade beza ke kedua2 tua.... Tapi mana nak dapat nasi minyak... So gantilah nasi beriayani.... Lepas satu kedai... ke satu kedai mamak ... semua kata habis. Kedai yang ke4 baru ada... tu pun.. last kopik.... Jadilah.

Lepas magrib... terus tidur.. badan rasa tak sihat.... sakit tekat, badan sakit2... rasa nak demam je.... Takut terpaksa MC pulak Isnin ni... Hai takan buka sekolah ngan MC pulak.....Lagi pun... tahun baru... nak suasana baru ... biar semangat sikit...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH