KEK COKLAT UNTUK SI BAJU COKLAT....

Salam...


Nak cerita hal peristiwa semalam.... KEJUTAN YANG MENJADI....

Petang2 tu... dok ber FB dan chating ngan Wakjir ... di FB nampak le si Zamree tengah terima promosi hari jadi dia Isnin 8/02/10 (sama dengan Hari Jadi Amirul anakku....). Entah kenapa... tergerak hati ni... nak raikan si Zamree dengan sebiji kek... bila cakap ngan Wakjir... ha!... perkara yang sama yang kami fikir.... dia turut menerima gerak hati yang sama.... Tapi macam biasa lah... AKAK ni gak lah yang kena bergerak... SMS.. Yan & Mirul.... ajak sama... dia orang...'ok!' je....

Petang tu.... siap dah beli Kek... terpaksa sorok dari Amirul... takut dia terkonpius..... kek hari jadi untuk dia....

Malam... selepas balik dari makan sekeluarga di Jeram... tu.. terus je duduk mengadap laptop.. kumpulkan semua gambar cikgu Zamree.... memang susah nak dapatkan banyak gambar dia.. sebab dia tu juru gambar sekolah.... juru gambar ambik gambar orang je... mana ada gambar sendiri..... saya kena kumpulkan gambar sekurang2nya... cukup satu lagu.... Ha! nasib baik... zamree ni suka berangan jadi cover majalah.... dan diposkan ke FB... so, saya kolek banyak gambar dari album2 dia di Fb tu... makan masa lah gak... sebab nak buka albumnya satu persatu...... Bila rasa2 dah cukup.... mulalah mengubah video klip....

Akhirnya kul 2.00 pagi selesai dan saya terus upload terus kat FB.... sorry le.. kalau tak menarik Zamree.. idea datang last & tergesa....

Pukul 5.30 pagi.... bangun tidur terus check laptop.... Alhamdulillah... berjaya diupload... dan yang menariknya..... Cikgu Zamree.. sedang online masa tu.. Apa lagi... sempatlah membuat ucapan Selamat untuknya... dannn....... suruh dia check dinding FB dia.... Ha! terharu & tak terkata... KEJUTAN yang memang MENGEJUTKAN DIA..... Hadiah Video Klip dia.. sempena Ulang Tahun Kelahirannya.... Apa lagi Senyum lebar dia.... sepanjang memandu ke sekolah... (yang ni dia yang cerita ni....).

Macam mana dengan kek.... Ha! kami tunggu masa yang sesuai... terutama nak pastikan semua sponser kek ada.... sebelum tu di kantin.... tersedu... melihat si Zamree.. tu menyanyi sorang... macam minta diraikan je... Hari Ulang Tahun dia... tapi kami yang memang dah ada perancangan.. buat dekkkkkkkkkkk je.



Tiba masa yang sesuai.... selepas waktu balik... di kala semua guru... berada di bilik guru... maka keluarlah... KEK COKLAT UNTUK SI BAJU COKOLAT....... Tambah terharu lah dia.... Si Wakjir... mengalir gak air mata... dia kata... 'rasa macam adik beradik...'. Si Zamree... menangis juga... terharu sangat.... dia... First Time.. Dia sambut Hari Lahirnya....




Itu lah besarnya makna... SAHABAT & PERSAHABATAN...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH