KENAPA DENGAN AKU NI...

Salam...

Hari ni pergi ke PPD.... ada mesyuarat berkaitan jadual waktu... Baca surat sekali lalu je & lama hari tu..... Lepas tu bergantung pada pada maklumat yang ditulis di papan putih di Pejabat... 'Mesyuarat 8.45 - 9.30 pg'. Berdasarkan maklumat tu... saya rasa, saya hanya diberi taklimat je... Maklumlah, zaman 'save bajet' ni... PPD pun tak buat kursus.. semua diberi melalui taklimat di PPD. So, bila taklimat... dengor aje lah... tak payah bawah apa2... he3 'MEYAKINKAN'.....

Pagi.. pergi sekolah dulu... sempat buat 5S kat bilik mesyuarat.. sambung kerja2 menampal papan kenyataan.... & sempat berposing dengan guru2 yang berpakaian tema KUNING hari ni...







Baru bertolak ke PPD.... tiba2 telefon berbunyi...'AMIAH'... Canggih.. telefon bagi tahu sapa yg call... bila disambut. Pn Amiah berkata....'tolong bawa sekali surat ke PPD...' Ha, kenalah patah balik..... dan kena tunggu pelak tu....' Alamat lambat lah sampai ke PPD....

Pukul 9.pg masih berada di depan Klang Perade.... tiba2 Cikgu Suzila Call..'akak, kita mesyuarat 9.30pg.... yang 8.45 pagi tu ... pengetua...' Ha! selamat... tak perlu lah saya teruskan ber'formula One'.... Relak2 sikit..

Sampai ke PPD... yang bercintanya ... susah nak parking... tak de parking... kalau lambat.. alamat jauh le berjalan...... Lihat jam.. masih awal lagi... duduk termenong dulu lah di kereta...... sambil memerhatikan cikgu2 berjalan ke PPD... Bila perhati.. semua guru bawa laptop.... ha! timbul rasa tak sedap hati... Bila ditanya pada salah sorang.... 'oh My God... KENAPA DENGAN AKU NI... Rupanya2... kami kena bawa laptop rupanya...' Bila telefon Suzila.... alamak.. dia pun tak baca perengan bawah surat yang mengatakan kami kena bawa laptop..... Terpaksa lah pikir plan A & Plan B.... Ingat nak balik semula ke sekolah untuk ambik laptop..... Tiba2 Cikgu Suzila berkata..'Tak yah Kak.. saya suruh suami saya hantar 2 laptop...' Ha! Selamat... tapi bila pengetua2 dah kuar dari bilik mesyuarat.... suaminya masih tak sampai lagi... mulalah risau, nasib baik... . Nasib baik kami disuruh makan dulu.. so. ada lah sikit masa lagi.....
Elok je selesai makan.... Suami Suzila pun sampai... Ha! LEGA...

Ala... rupanya.. kami disuruh dengar CERAMAH... jual produk / software bina jadual waktu...... Setakat dengor aje lah......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH