MAKAN BERSAMA SEKELUARGA....

Salam....





Malam.... makan2 kat JERAM... dengan sapa lagi...... dengan famili besar saya lah.... WAKJIR, ATI, SYUK, ARIL, JEMIL DIN, SUAMI, & ANAK2 KU... MIRUL. AMMAR & AMILI......

Saya cakap dengan Wakjir... jom makan luar.. dah lama tak makan sekeluarga... tapi bayaR sendiri2.... akak dah tak kaya... Dia kata 'ok!.... boleh sambut hari jadi Mirul sekali....'. Saya tak terfikir pun.... hal hari jadi Mirul... sebab dah niat awal tahun.... 'Tahun ni tak nak raikan hari jadi sapa2....' Termasuk anak2 sendiri.... Anak2 pun tak kesah sangat... bab raikan hari jadi.... yang penting.... dia orang nak hadiah mengikut 'cita rasa' dia orang..... Tahun ni si Mirul... nak hadiah BASIKAL... Dia dah plan dah... kalau kami pindah ke SKI... dia nak pergi rumah Cikgu wazir dengan basikal.... Alhamdulillah... anak2 saya pun semakin dekat ngan Cikgu Wazir.... satu petunjuk untuk kami terus bersama sebagai keluarga besar......

Cakap pasal makan kat luar tu.... Wakjir menambah....'kami yang nak raikan... bukan akak...'. So... saya tak de pilihan.... ok je lah...

Makan besar lah juga kami..... Masalahnya.... kerang bakar yang dihidang depan mata.... menarik keinginan KODIN nak makan sama... lepas satu... satu... satu.... Kami bukan tak bagi... tapi dia tu... elegik.. nanti dia tak boleh tidur malam... sibuk menggaru..... he3 saya pun sebenarnya elegik juga... tapi belasah je.... Habis saya nak makan apa.. dah semuanya GATAL.....

Alhamdullillah... dapat juga kami berkumpul bersama menikmati makan malam.... Time bayar.... SUAMI KU le.....

Dan Amirul... seronok sangat dia.... kerana Hari Lahirnya diraikan... Mirul... anak yang suka belaian, perhatian & kasih sayang.....

SELAMAT ULANG TAHUN AMIRUL ANAKKU.. SEMOGA MENJADI ANAK YANG SOLEH DAN BERJAYA DI DUNIA DAN AKHIRAT...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH