PERLU KE.....

Salam........

Oh kenapa malang nasib ku...... Ye lah malang... jadi ketua bidang di SKI ni.... Malang... sebab setiap minggu mesyuarat pengurusan.... sehingga pukul 4.00 petang... Kalau zohor tu... kira masa kecederaan lah... kenapa macam ni ye.... perlukan mesyuarat panjang2 tu ye...... Adalah mesyuarat panjang tu dapat meningkatkan produktiviti & kualiti kerje ye... Entahlah.. yang pasti..... tiap kali habis mesyuarat pengurusan... badan rasa terlalu penat & kepala menjadi sakit..... Lagi pun... tugas hari ni.. bukan habis dengan berakhirnya mesyuarat tu.... banyak lagi urusan...

Balik tu... terus ke sekolah anak.... . Ingat hari ni tak lebih 3 petang.. so tak teringatlah nak bagi duit belanja Ammar.... Tapi...... waaaaaaaaaaaaa. Kul 4.30 ptg baru sampai sekolah dengan hati yang penuh sebak...... terbayang Ammar yang kelaparan tanpa bekalan makanan atau duit belanje lebih...... Semasa mencari Ammar, terjumpa Kakak Ipar yang merupakan cikgu sekolah Hira.... Alhamdulillah bila dia dia berkata....'tadi akak bagi dia air.... Makanan tak dapat bagi... kantin dah tutup..'. Tak pe lah... yang penting bekalan air untuk tubuh Ammar yang sememangnya aktif untuk berlari ke sana ke mari.....

Bila Ammar nampak je mamanya ni..... Terus je dia berlari sambil mendepakan tangannya... ready untuk memeluk mamanya.... Tiba je kat mamanya... dia terus merangkul.... macam rasa lega sangat & hilang rasa lapar & penatnya..... Sambil memeluk tu.... tak sabar dia bercerita....'ma tadi isteri cikgu Wazir bagi Abang Ammar air....'. 'Ha! Cikgu Wazir...'. Ops silap! katanya.... 'isteri cik Mahmud (pakcik dialah). Cikgu Wazir... memang sentiasa dihatinya..... Tu yang dia selalu silap & asyek tersebut nama kawan baiknya tu.... 'Cikgu Wazir'. Sememangnya Ammar, anak kecil yang sentiasa mengingati insan yang selalu buat baik padanya....

Dik kerana rasa bersalah... saya pun bawa Abang Ammar makan nasi ayam di KFC...sementara menunggu Abangnya, Amirul habis aktiviti kokurikulum.......

Letih sungguh hari ni.... & menu hari ni.... menu kasih sayang suami.... He3... beli je di restoren belakang rumah untuk tiadakan beban masak isterinya ni...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH