AMIN NAK JADI ZOOLOGIES

salam...

Amin anak sulungku.... Sepatutnya dia ambil SPm tahun ni.. tapi dek kerana dia ambil cuti 2 tahun untuk masuk tahfiz (hafaz AlQuran).... tahun depan baru dia masuk tingkatan 4 dan tahun berikutnya baru ambil SPM....

Tahfiz tu sebagai bekalan dalaman nya.. Cita2 sebenarnya ialah nak jadi Zoologies. Sebagai ibu bapa... tentulah suka... sekurang2nya dia dah ada cita2. Bila ada cita2... Isyaallah dia akan berusaha untuk mencapai cita2nya itu.....

Abahnya cakap.... 'kena terror biology..'. Amin jawab..'Amin sedang belajar lah ni..' Alhamdulilllah ada kemudahan internet.. so mengkaji sendiri tentang dunia binatang melalui internet. Dan dalam fortable hard disknya banyak koleksi tentang binatang.....'

Dan... yang paling lucunya.... dia bertanya abahnye.... 'bila nak pindah rumah kat Taman SKI....Tanah belakang rumah tu Amin nak... Amin nak bela binatang.....'. Alamak tak berpeluang lah kami nak besarkan rumah.. kalau tanah kosong dibelakang rumah tu dia dah booking untuk ternak binatang..... Ingat nat buat studio abahnya.... Persoalannya.... boleh ke... ternak binatang di taman perumahan....'

Walau macam mana sebagai ibu bapa... kami sokong minat Amin... Insyaallah akan membantu dia ke arah mencapai cita2nya tu......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH