BALIK CEPAT..

Salam...

Wah.. semenjak dua menjak ni... saya balik on time. 1.45 je terus punch. Waktu duit dah kurang ni... balik terus masak untuk anak2 yang akan balik kul.3.00 petang... Ammar sejak putus susunye... kuat pulak makan nasi..... Balik sekolah minta nasi...

Kadang saya terlewat ambilll.. menghampiri pukul 4.00 petang.... sian dia.. sambil pegang perut & muka yang berkerut... berkata...'ma sakit perut... lapar...'. Saya tahu dia memang lapar.. ye lah dah nak pukul 4.00 petang..... Dek rasa bersalah & kesian dia... saya pun singgah belikan keropok lekor untuk alas perut..... bila hulur kat dia... Ammar kata..'nanti lah dulu... Ammar nak makan nasi dulu...' Ya Allah, siannye... lagilah rasa bersalah...

Tu yang sekarang balik awal je... nak masak untuk Ammar. Hari tu masak bubur nasi... suka sangat lah dia. Sampai 2 mangkuk.... Petang dia pesan... nanti malam dia nak makan bubur lagi.... Nasib tak baik.. dia terus tertidur & kami sengaja biarkan dia terus tidur.. kononnya biar dia tidor sampai pagi.. rupanye tengah malam .. dia nangis... teringatkan bubur nasi... yang dia teringin nak makan lagi tu... hu ah... cuma dapat pujuk dia dengan katakan..'esok mama masak bubur lagi ye...' Ha! 2 hari kena makan bubur nasi!......

Ha.... mama rajin2 lah masak ye.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH