HASIL KERJA SAMA KITA...

Salam...

Aktiviti hari ni..... pagi2 hantar Amirul tusyen.. tak sempat masak sarapan... belikan 2 ketul roti & air mineral.. dia kata..'cukup lah tu...'... Tengok jam hampir 8.00 pagi ... bawa formula one le... takut dia lewat sampai untuk mulakan tusyen...

Balik hantar dia... singgah ke kedai 1000 dinnar... mencari lauk untuk menu tengah hari.... Selesai masak tengahari & sarapan cekodok..... bersiap pula untuk ke sekolah.. Walau hakikatnye.. berat betul hati ni nak ke sekolah... banyak temenong je sebelum ke sekolah hari ni.... Tapi janji tetap kena tunaikan...

Hari ni ada janji dengan geng bilik mesyuarat untuk menambahsiapkan bilik tu... saja buat kerja relak2... Rasanya memang dah lama patut siap... tapi kombinasi 'akak & adik' ni... tak pernah berhenti mencetuskan idea.... banyak lah perkara2 tambahan yang tak masuk dalam perancangan awal kami tambah2.... Tu yang rasa tak siap2 bilik mesyuarat tu.... So, sapa yang nampak kami ni buat kerja lembab, lambat & tak siap2 tu.... sorry le klu timbulkan menyampah..... memang kami ni lembab & lambat buat kerja.... ditambah pula dengan masalah2 teknikal..... masalah nak print, & kadang2 kena ambik gambar lah pulak...... Dan walau pun kami buat kerja kat bilik mesyuarat tu.. tapi kami bukan buat kerja blik mesyuarat tu aje... tapi kami buat 2 - 3 kerja dalam satu masa ........ Tak pe lah Wakjir.. biar apa orang nak kata.... kita tau apa yang kita buat.... Lepas bilik mesyuarat tu.... kita kena beralih pula Bilik Seminar Sri Indah pulak ye...

Seronoknya hari ni dapat kawan baik baru..... Norma 6A3... anak si Wakjir tu... Terharu bila dia peluk & bertanya 'kenapa cikgu' .. bila nampak air muka saya 'kurang ceria kot'!. Puas dia cuba korek.... tapi saya tetap pilih .. untuk tidak 'bercerita mengenainya..'. Saya ni memang normal macam tu... ada masa happy sangat.. ada masa.. tak pasal2 nak menangis ... mungkin ada yang menyentuh hati.... tapi biarlah orang yang mengerti je akan mengerti...... Terima kasih ye Norma....semoga kita boleh menjadi kawan baik ye Norma....

4.00 petang baru kami selesai... seronok tengok bila PAPAN KENYATAAN LUAR bilik mesyuarat tu dapat disiapkan.. memang nampak macam mudah.... Tapi ia bermakna bagi kami.... tu kombinasi idea, hasil tangan & penyudah.... kami2 geng bilik menyuarat tu... diketuai cikgu Jaharah, Saya, Wakjir, Norma, Ariel, Syuk & Chayol...... Terima kasih semua... kerja sama kita .... dapat menghasilkan sesuatu yang mungkin berguna untuk warga SMKSKI & orang luar nanti.....

4.15 tiba di sekolah Hira untuk ambil anakku Amirul.... tapi yang tak bestnye.... masa tu dapat panggilan dari sekolah .... tanya kunci bilik APD. Sepatutnye kunci tu ada dua... satu di pejabat .. satu simpanan saya. Tapi yang kat pejabat tak ditemui... Kena lah saya datang semula ke sekolah .. semata2 nak tutup lampu yang telah terpasang..... sejak Jumaat lagi... Hei.. geram2.. cikgu ni ... menyusahkan orang betulll... he geram.. geram... Nasib baik ada Wak Nan jaga.. minta tolong dia ... uruskan... Wah.. sabagai hadiah dek kemalasan saya.. saya akan belanja Cekodok tu... Itu je kemahiran ku..... Alhamdulillah.. masih ada orang yang baik.....

Sekian....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH