KENDURI KAHWIN......

Salam..

Hari ni abang buat kenduri kahwin anaknya .. HARITH BIN MAHMUD & PASANGANNYA..... Hari Jumaat baru ni terserempak ngan abang tu.... di carefour.. tanya dia ada rewang-rewang ke... dia cakap tak de.... semua kawan2 dia gotong royong... Saya pun.. relex je lah.... Rupanya... adik beradik saya dah berkumpul di rumahnya malam tadi membuat apa yang patut... Ala sama je orang kenduri kahwin.. ngan cenderahatinye.. dengan bunga telurnya dengan potong bawangnya dan sebagainye.....

Tu hebatnye sahabat & persahabatan.... Abang tak guna catering pun.. semua kawan2nya yang uruskan ... dari membeli keperluan, bahan, peralatan, memasak, menanggah dan sebagainye.. semua gengnya yang buat... tengok abang tak pening kepala pun... (Dia lah yang tak pening.... nampak isterinye ke sana ke mari lah juga......)

Sebelum ni abang Amin beritahu... naqib (ketua dia) suruh tanya cik Mahmudnye..boleh tak diaorang jadi penaggah... diaorang nak jadikan aktiviti kumpulan diaorang....... Alhamdullillah.... abang Amin berkawan dengan orang2 yang suka bekerja..... Tapi si Abang Amin tak cakap pulak ngan paksiknye.....
Tapi... macam mana pun... Alhamdulillah.. Amin anakku boleh diharap.... dia rajin sangat membantu... nampak berpeluh2 jugalah dia.... Ramai yang berkata ... Abang Amin rajin...... kerja tanpa henti.... kira dia boleh cover kami sekeluarga lah.... Abahnye mana boleh jadi penanggah... cameramen... Mamanye ni.... tolong sikit2 je.... bahagian hidangan pengantin & menjemput pengantin... dan.... he3.. pengarah untuk pengantin bergambar.... cuma kurang seni lah... masih kena banyak belajar....

Satu yang canggihnye.... Berhampiran pengantin ada laptop..... Ha3 siaran langsung majlis perkahwinan bagi membolehkan adiknye Haidar & Husna yang berada di Mesir menyaksikan sama Majlis perkahwinan abangnye tu melalui SKYPE kot!

Sekarang niiiiiiiiiiiiiii... Maklumlah ye.... kenduri kahwin.... bukan calang2 penatnye.....
Ala... esok sekolah ke...
Adussss......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH