MAMA .. MILI NAK SEKOLAH LAIN...

Salam..

Hari ni pagi2 dah naik ngan Amili.... Dia kata tak nak sekolah.... Memanglah sukar nak sekolah waktu orang lain semua tidur lagi.... Tapi kalau di rumah apa yang dia buat selain main & sepah2kan rumah.... Tapi kalau di sekolah, ada juga sikit tambahan ilmu.. ada jugak faedahnye......

Dua tiga kali dikerah.... dia tak nak bergerak jugak ke bilik air... Mamanya.. pulak kalau angin tak bagus... cepat je lah naik angin. Mula2 suara meninggi... lepas tu capai rotan lah pulak... tak nak gerak juga.... Ha tarik je tangannya ke bilik air. Ah! siap... & si Mili tak nangis dah & terpaksalah redho ke sekolah.... .. tapi dia buat permintaan lain nak memesongkan hasrat ke sekolah agaknya .... 'mama Mili nak SEKOLAH LAIN ....'. Mamanya ... TAK LAYAN.....

Biasa pagi2 abahnye yang siapkan si Milinya... didokong dari tingkat atas... dimandikan & dipakaikan baju... tapi pagi ni abahnye pun kesian agaknye.. bila si Mili berat nak sekolah .. ye lah orang lain tidor lagi....

Sebenarnye si Mili ni lembut hati... dia mudah dipujuk... tapi tah kenapa pagi ni tak main psikologi lah mamanye ni..... mama .. mama

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH