NAK JADI CERITA..

Salam..

Pagi ni... kereta abang buat hal. Bateri kong..... ikut jejak kereta Myvi ku minggu lepas..... Wah.... macam mana ni.. masa bateri saya kong dulu.... suami dah pergi.. so, saya kena ikhtiar sendiri.. hari ni, kereta kong,,,, saya belum pergi sekolah... tak kan saya nak tinggal kan je suami ku dengan anak2 yang perlu ke sekolah.....
Mahu tak mahu.. kena lah tawarkan kereta ku.... so, suami kena lah hantar ku dulu.... Masa tu dah suntuk sangat.... hanya pikir masing2 dapat ke distinasi masing2 untuk menjalankan tugas & tanggung jawab....

Sepanjang perjalanan tu... mikir je... macam mana nak balik nannti... macam mana urusan dengan anak2.... sapa nak ambik mereka.... Masa tu, aku hanya teringat adik2 ku je... Wakjir, Kodin & Mirul...... Tapi aku tak nak menyusahkan mereka..... Rupanye suami ku... dah faham situasi serba salah ku.... dia hantar mesej kat adekda Wazir & minta tolong hantar balik isteri & ambik anak2 dari sekolah........ Bila Wazir sampaikan mesej tu... saya cakap... tolong ambik anak2 je... akak balik tompang sapa2.... Tapi dia menolak... dia kata...'Amanah abang kak... kena laksnakan tu...'. So, tak de pilihan.....

Rehat tadi.... Norazlina hantar lempeng kepada ku untuk dimakan bersama adik2 yang lain.. dia tahu.. aku ni macam ketua mereka lah... memang banyak hal.. terutama tentang adekda Wazir aku lah... tempat rujukan.... Ha! mengadaplah mereka depan ku.... Memang nakal budak2 dua ni.... 'senyum kak..' 'ha... cantik akak senyum....' 'suruh cakap lah...' suruh cerita lah....' berulang2.... sampaikan aku terpaksa mengubah wajah serius ku kepada senyuman.... memanglah adek2 berdua ni... Aku pun report kat suami adek2 yang menyakat ku.... suami berkata '... ha! baikkan mereka....'. Wa wa.... abang berpehak kat diaorang pulak....

Pukul 2.30... Bersama Kodin, Wakjir & Ariel bertolak ke Klinik Mastura di Rantau Panjang... Ariel sakit gigi.....' Lepas tu ambik Ammar di sekolah Hira.... dan singgah KFC di Carefore.... mengadap makan tengahari yang lewat.... Lepas tu ambik pula si Ariel..... dan terus ke rumah mak si Wakjir di batu 4... tengok2 kot langsir dah siap... oh.. banyak juga yg dah siap...... Selepas tu ambik pulak Amirul di sekolah Hira yang tamat tusyen pukul 5.00 petang... dan ni baru balik...

Terima kasih adik2.... Terima kasih kerana kita masih dapat duduk bersama.... terus bersama... menikmati indah nye.... kasih sayang keluarga kita...

Syukur pada mu Allah .... kerana melimpahi kami dengan kasih sayang Mu & kami dapat menikmati RahmatMu..

Sesungguhnya perancangan Allah yang terbaik.... Allah menguji kamu... mengikut kemampuanmu.... Allah menguji kamu kerana Allah sayangkan kamu...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH