TAK SUKA... TAK SUKA....

Salam....

Tak suka.. sebab.. saya ni.. susah sangat nak cam jalan... padahal tah dah berapa kali memandu sendiri ke Damansara tu.... tapi masih sesat juga.... kebanyakkannye silap masuk lorong.... tu lah, kalau suami bawa kereta tu... tak pernah minat nak cam jalan... pantang duduk sebelah.... tidor je manjang.......

Hari ni... nak ke Damansara utama.... nak jumpa suami untuk serahkan bankdraf deposit 10% kepada peguam. Peguam tu kat KL .. dia akan kolek bank draf tu kat opis suami..... Hari ni baru dapat buat bank draf tu... sebabnye kecuaian sendiri..... Buku bank hilang... so, kuarkan rm5000 sehari... 5 hari baru selesai... Pagi tadi buat bankdraf tu & serah terus kepada penguam supaya peguam dapat proses pembelian rumah tu cepat.....

Kuar je dari bank CIMB Setia Alam terus call suami suruh dia tunggu kat Damansara utama... Saya ni pernah pergi sendiri ke Opis suami... tu pun sehari sebelum tu dia tunjuk jalan... tapi lepas tu lupa lah pulak.... Masa call tu kul 10.00 pagi... Suami kata.. dalam kul 11.00 lah saya sampai.... Masa tu dalam hati.... amboi sampai sejam dia bajet masa untuk saya.. lama tu.. macam le saya ni tak boleh bawa 'formula one'. Ha, belagak lah lagi.... padan muka.. sampai ke susur Subang / Petaling Jaya... dengan confiden masuk jalan tu... rasa macam kenal je jalan tu... ye lah tu jalan ke rumah kakak sulung saya... tapi tu bukan jalan ke Damansara... Asal nampak Petaling Jaya je saya ingat dah betullah jalan tu..... Ha! kat sesat....
Tapi ...... terus confiden je .. bayar tol & patah balik .... tapi mata tak lepas gak tengok jam... tak nak lebih kul 11.oo sampai situ nanti........

Tiba di tempat dijanjikan kul 10.45... terpaksa tunggu suami yang masih di pejabat lagi..... Ngeri betul tunggu di tempat yang bukan untuk menunggu.. kereta laju2.... rasa macam nak terseret je .....

Balik... suami tau dah.. saya ni bukan jenis cam jalan.. dia suruh saya ekori dia.... sebelum berpecah. Dah banyak kali juga dia buat macam tu... Tengok! orang pun tak caya saya ni boleh ingat jalan....

Sepanjang perjalanan balik.. mata awas je.... ngeri betul kalau salah lorong.. masuk ke Ipoh pulak nanti....

Jalan & terus jalan... he3 tenang bila tiba di Tol Setia Alam... Sampai situ.. confiden! tak sesat dah saya lepas tu....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH