WUJUD TAPI KOSONG....

Salam..

Pagi2 paksakan diri bersiap …… lupakan keenakan tidur..

Duduk termenong di kantin sementara menunggu suami ambik gambar sorang2 sekeliling sekolah.... tiba2 air mata ni menitik.....agak terganggu fikiran

Untuk apa semua ini….. dikala orang lain terus enak diulit mimpi, di saat orang lain berseronok bersama famili… di saat orang lain boleh berkata.. malaslah, penatlah, letihlah, tak terjagalah, tak boleh bangunlah……. Aku siksa diri aku dengan kerja2 faedah ke ni….. apa yang aku dapat aku pun tak tahu…. Bukan saja aku menyusahkan diri ku… aku libatkan suami ku juga….. Menitik air mata ku…..

Aku bukan minta ganjaran, aku bukan minta pujian… tak de maknanye buat kerja kalau niat macam tu... baik aku relek2 ngan anak2 & suami ku.. lagi bahagia…. Apa yang aku minta sikit je… fahami diri ku… kalau yang sikit tu boleh bahagiakan aku… tak nak ke berikannye pada ku….. Kalau dengan berikan aku yang sikit tu.. aku akan berikan lebih banyak dari yang telah aku buat.. tak sudikah berikannye padaku…. Tak bermakna ke apa yang dah aku buat selama ini… Tak cukup besarkah pengorbanan ku selama ini… Rasanya apa je kehendak mu ku turuti….. aku buat … aku nak sempurnakan dunia mu….. aku nak lengkapkan mana yang belum lengkap…..

Aku sedar… sumbangan mu terhadap ku juga besar…. Tanpa mu.. tak de lah aku di sini lagi… dengan mu aku belajar banyak perkara… tapi… kenapa jiwa terus meronta… memberontak……

Ah! Aku give-up…. Rasanya kehadiran ku tak penting mana pun…. Tanpa aku… masih ramai lagi yang akan mengisi ruang mu… tanpa aku masih banyak lagi yang akan melengkapkan duniamu….

Jiwaku semakin kosong…. Aku wujud… tapi kosong….

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH