AKU AKAN TERUSKAN......

Salam...

Semalam entah kenapa... kesedihan yang ku bendung sendiri dalam hati tiba2 terburai.... Dengan satu baris ayat yang singgah di telingaku.... telah cukup untuk menyentuh perasaan ku... dan air mata yang ku tahan2.... tiba2 runtuh....
Maafkan aku kerana menghianati janjiku sendiri... untuk tidak tunjuk kesedihan.. untuk tidak buat kau sedih......

...... aku patutnye... kena ingat apa yang telah kuucapkan sendiri sebelum ini.. untuk belajar redho..... Rupanye.. aku tidak boleh buatnye secara drastik... aku perlukan masa untuk berubah & mengubah.....

.... Mengetahui emosi ku yang tidak stabil.... suami ku bawa aku keluar... menikmati satey seorang 5 cucuk... membeli makan malam & stok sarapan pagi untuk anak2... dan singgah di Secret resepi bagi memenuhi citarasa tekak ku... nak merasa tomyam & kek cokolat..... Suami kata... seronok dapat keluar bedua2an ngan mama... sejuk hati.... (anak2 kecik 3 orang tu.. kami tawakal je tinggal di rumah). Alhamdulillah.. mereka anak2 yang baik... yang tak banyak soal pun bila mama & abah nak keluar berdua....

.... Pesanan suami ku.... 'mama dalam keadaan emosi yang stabil ni... mama jangan buka FB, jangan mesej2, & jangan chating2... baiknye mama diam. Takut nanti mama tersinggung hati orang lain..... Ma cuba kawal betul2 emosi mama ye....'. Itu lah suami ku... dia sentiasa memahami aku... sentiasa ada di sisi dikala aku memerlukannya....Insyaallah bang...

Insyaallah... aku akan terus belajar redho, aku akan terus belajar menjadi tabah.... aku akan terus belajar menjadi penyabar.... biar pun... sedih ...... tapi ini lah kehidupan.... bila kita berinteraksi dengan insan yang bergelar manusia....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH