PANJANG CERITANNYE...

Salam...

Macam-macam lah aku ni.... Entahlah.. sejak2 akhir2 ni aku sering terjaga malam... 2- 3 pagi terjaga. Kalau terjaga mata segar & badan bertenaga.. aku gunakan peluang untuk mengadapNye... & memohon padaNye.....

Tapi malam tadi... aku sukar melelapkan mata... Aku memang macam ni lah... bila tak tenang je... aku akan paksakan diri tidur..... tapi susah betul. Tidur ku tak lena... macam cacing kepanasan... padahal aku di bilik aircond.... Tapi memang aku kegelisahan.... jiwa macam tak tenang... perasaan kacau.... Bila tidur tak puas.... mula lah kelesuan... walau bangkit dari katil 6.00 pagi... padahal sebelum ni, walau pukul 4 aku terjaga... aku tetap rasa segar....

Tapi kali ni aku benar2 lesu.... pergi sekolah tak bermaye je.... tapi gagahkan le juga...

Nak jadi cerita.... hujan lebat. Alamak... bercintanye nak tutup pagar... gerenti lencun punya aku... Jadi mata ku melilau di ruang parking tu.. mencari benda berharga... aku nampak seluar slack yang dijemur suamiku sebelum pergi kerje tadi... Aku capai seluar tu dan campak di dalam rumah & aku mengunci pintu rumah..... Kenapa aku buat macam tu... he3 aku malas nak tutup pintu pagar rumah..... (seluar slack suamiku ada beberapa helai je.... klu hilang... alamatttttttt.......)

Biasa le.. klu dah lambat.. kelam kabut le aku... terus masuk kereta & terus memandu ke sekolah. Tiba di sekolah.... bila masa nak ambik bag sekolah... ha! terus pucat lesi... rupanye aku tertinggal bag tu... Dan yang menyeramkan aku... bag tu aku tertinggal di luar rumah ku yang tergangga pintu pagarnye.....

Terus aku naik sekolah, licik & minta jasa baik cikgu Yusnita... buatkan releif aku... Dan aku tanpa kebenaran pihak pengurusan memandu dengan menggigilnye... memecut balik rumah... Dalam kepala terbayang... LAPTOP KU, HARDISK KU YG 500GB tu yang penuh dengan maklumat, bahan2 mengajar & koleksi gambar2 dari tahun 2004 lagi.... Termasuk dalam bag tu... DUIT yang agak beratus jugaklah jumlahnye (duit saki baki bulan ni) serta BROADBAND......

Pecut memang pecut... Kecut memang kecut.... Alhamdulilllah.... Untuk kali ke 2 kesilapan yang sama ni... aku masih ada rezeki.. Harap2... aku tak cuai lagi.....

Petang ..... Aku rasa benar2 keletihan & kemengantukan.... Masa memandu ambik anak2... pun dah menguap2 sangat..... Selesai menyediakan makanan untuk anak2 yang kelaparan.. aku pun tidur... selena-lenanye....

Malam.. bila suami ku balik... dia ternampak seluar2 dia yang tercampak dalam rumah tu.... Dia bertanya.... 'kenapa......?????'. Aku menjawap.... PANJANG CERITANYE BANG.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH