HARI YANG BERBAGAI RASA

Salam....

Hari ni dilalui macam hari yang berbagai rasa.... suka, duka, lara, hiba, simpati....

Malam tadi bergelumang dengan printer... nak menyudahkan print gambor sekolah, agung, menteri... semua untuk menghiasi bilik Seminar Seri Indah (Bilik mesyuarat 2). Balik sekolah.... terus pergi ke Meru, cari ganti frame yang dah terpecah. Perlukan 1 lagi yang sama.. tapi hampe...

Pagi, macam biasa lari ke sana ke mari... perhimpunan, buat relief, print bahan... dan sebagainye.... Lepas tu masuk kelas.... mangajar 3K & 3J... Alhamdulillah.... puas hati, walau anak2 payah untuk beri tumpuan... penat terjerit2...

Rehat... bersama Wakjir.... kesian tengok dia. Melihat kesukaran dia terpaksa menerima hakikat, anak2 tingkatan 4 kelas seninye yang cukup menyesakkan dadanye.... Itulah keistimewaan Wakjir.... dia bukan setakat mengajar atau mendidik.... tapi dalam masa yang sama dia nak memaknusiakan insan.... Bila anak2 yang didik tu.. langsung tak mahu mereka dinasihatkan..... Cikgu seni ni.. yang memang mempunyai perasaan yang halus.... nampak hampenye... nampak kecewanye......

Memang kali ini nampak hampenye dia....
Sepanjang perjalanan balik tadi... di kepala ku hanye berlegar2 bayangan yang dia akhirnye mengalah, berundur dan akan pergi meninggalkan laranye..... meninggalkan semuanye termasuk AKU.... Walau aku merayu sangat untuk dia bertahan sekurang2nye hingga hujung tahun ni.....

Memang benar bayangan ku..... Bila balik buka FB, dia online... dan aku terus menulis di ruangan chat pertanyaan... 'ke mana nak pergi....' Dia membalas ....' tengah jengok borang pindah kak... dah tak mampu dah...nie pun tengah nangis nih...macam maner nak on line borang pindah kak.......'. Aku bertanye 'nak tinggalkan akak?....'.

Sukar sebenarnye menerima hakikat ni. Sapa sangka, teman ku, yang sama2 menangis, sama2 berduka, sama2 ketawa, sama2 ceria.... akhirnye.......

Walau aku sangat memerlukan dia... walau aku sangat memerlukan sokongannye... walau aku sangat perlukan bantuan dia.... tapi aku tak mampu menahannye..... Hati dia milik dia... Dia berhak mengatur hidupnye....Aku hanya dapat mendoakan yang terbaik untuk nye.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH