AGENDA ANAK2.....

Salam..

Hari ni bohong sunat dengan warden sekolah anak2. macam pusing cakap kat warden tu demi nak jugak bawak anak2 balik hari ni jugak!.
Anak2 merengek je nak balik minggu ni. Warden kata...' balik esok je.. sebab esok ada sekolah / kokurikulum. Manakala anak yang tahfiz perlu menghafaz pagi & malam...' tapi mamanye ni terus merayu... demi anak2.... Saya pun heran jugak.. Anak yang taffiz tu.. jarang nak balik... tapi kali ni dia pun beriya nak balik....
Dalam surat mohon balik... abahnye menulis sebab nak balik...'menyelesaikan masalah peribadi & memberi motivasi' .... Ha2!. Saya kena tahu alasan yang diberi bapanye tu... sebab takut bercanggah dengan rayuan saya pada warden tu..... Akhirnye setelah saya desak.. warden benarkan saya bawa balik anak2.... keizinan dengan berat hatinye....

Semasa anak2 membawa bag masuk kereta, saya lihat bag sandang anak bujang ku macam ada benda bergerak2. Heran juga. Cuma mulut tak bertanye. lebih heran dia masukkan bag tu dalam bonet kereta..... Bila lalu Kg Sungai Serdang.. dia suruh belok sbb dia nak tidor rumah neneknye.... Rupanye dia seludup kucing dan dia nak uruskan di rumah neneknye...Itulah anak bujang ku yang sangat minat ...dengan binatang peliharaan..... Rupanye itulah agenda anak bujang ku.. yang hari ni dia beriya2 nak balik.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH