MEE GORENG......

Salam..

Tak habis lagi kes mee goreng....
Semalam menangis sebab hal nak makan sangat mee goreng.....
Balik sekolah.. si Ammar pulak asyik menyebut mee goreng... untuk dibawa ke Jamuan Hari Guru di sekolahnye... Berulang2 dia menyebut mee goreng... Naik marah mamanye... Ye lah .. mamanya masih sensetif dengan mee goreng....

Malam... bangun dari tidur... teringat mee goreng pesanan Ammar. Minta tolong suami beli bahannya untuk saya masak paginye... Merungut juga suami.. tapi kerana anak... walau berat melangkah.. suami pergi ke kedai juga....

Pagi2... menggoreng mee lah saya.... Bercinta jugak nak masak mee goreng ni... MEMANG SAYA TAK PANDAI MASAK MEE... Klu saya masak... jarang habis... sebab anak2 tak tertarik kot dengan mee yang saya masak...

Time nak pergi sekolah..... Ammar berkata.. dia tak nak mee goreng... Dia nak nasik goreng... mana boleh ku turut kehendaknye tu.... Nak masak nasik goreng kena ada nasiknye.. sekurang2nya nasik sejuk malam tadi... Tapi.. malam tadi tak masak nasik. kami makan satey yang dibawa Karim je......

Walau dipujuk.. Ammar tetap tak nak bawa mee tu. Naget yang digorfeng pun... dia geleng juga untuk membawanya.....

lastnye... mamanye lah yang bawa ke sekolah. tapi sampai sekolah... berat pulak nak makan..... Malas nak keluarkan.... Entahlah.. rasa tak de mood je nak makan..... Lastnye... Mee tu diselamatkan oleh adekda wazir... dia bawa balik utk menu tengahari & malam anak2nye.... Terima kasih....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH