RONDA KLANG..

Salam...
Hari ni ke PPD Klang. Mesyuarat Penyelarasan Kerja Kursus Geografi. Selesai agak awal. Saya ambik kesempatan ke Pejabat Penilaian Klang untuk hantar borang penilaian rumah yang saya cadang nak beli. Suami kata di Plaza Chiliung... Sampai di bawah tu, tak de papan directory.... Nak tanya Pak Guard.. semuanya Bangla.... Terus berkata dalam hati... Mamat Bangla ni reti ke apa tu Pejabat Penilaian. Terpaksa call suami. Dan suami mencari maklumat dari kawan dia & call saya balik. Rupanya di Tingkat 7. Bila sampai... sempat tanya kat penyambut tetamu pejabat tu...'Dik.. kenapa tak de papan tanda kat bawah tu.... Susah nak cari'. Dia kata 'Tak de bajet lagi..... Tanye je kat pak guard bawah tu... dia tau'... Huk2.. silap anggap rupanye saya. Ingat Mamat Bangla tu tak reti... Sorry mamat...

Selesai...
Eh... Janji nak ambik anak2 kul 3. Tengok jam ... Eh, Awal lagi ... terus ke Kamdar. Ada sale..... hingga 70 %. Tapi sebab nak cari baju bertema putih hitam.... sukar lah juga. Sama ada harga nya mahal atau corak tak cantik...Tak beli ...

Ronda pula ke Jalan Taiping.... satu kedai ke satu kedai... Tak de sale. Mahal!. Tak beli juga!

Selepas tu.... ke The Store... ada kiriman... T'shirt RM10. Susahnye nak cari. Klu ada pun.... mcm nampak murah sangat... Corak pulak nampak rock sangat... puas lah membelek.... Dapat le lebih RM2 dari harga yg diminta.....

Selesai beli T'shirt.. rasa tak puas hati pulak tak dapat beli kain baju kurung tema hitam putih tu.. Klu tak beli hari ni.. bila lagilah pulak nak pergi. Takut tukang jahit pulak tak terima dah tempahan..... So, balik semula ke Kamdar.... Pusing... pusing... belek..belek...belek.... padan... padan... padan... Akhirnya capai je. Nasib le... ye pemakainye nanti.... Sesuai ke tak, Padan ke tak...... HARAP IA DAPAT MENGEMBIRAKAN PEMAKAINYA NANTI....

Ha!.... sudahnye terlewat juga untuk mabik anak2 jam kul 3.00 petang....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH