SYUKUR DENGAN KESEDERHANAAN INI...

Salam...

Malam ni rasa bermakna sangat.. dapat dinner bersama suami tercinta di saat fikiran lapang & tenang sikit disebabkan gelagat rakan2 kat sekolah tadi....
Bila balik rumah... borak pulak dengan rakan2 FB...... Rasa jiwa berbunga kembali. Ungkapan ... ' akak baik... sebab tu ramai orang sayang akak.... ' macam beri semangat baru kat aku.... Rupanye dalam aku rasa aku ni lemah.... aku ni macam tak beri apa2 makna pada orang lain... rupanye aku masih dihargai.... masih ada yang nak menyanjung....'.

Ku katakan pada teman ku itu.... Kalau aku diberi peluang untuk buat permintaan diwaktu ini.... Aku ingin mohon... 'AGAR AKU JADI SEORANG YANG TABAH, BERSEMANGAT, RAJIN, INGIN BANTU ORANG DAN INGIN BAHAGIAKAN SEMUA ORANG....'

Aku ingin bahagia.... tapi aku juga nak kan orang2 yang aku sayang bahagia. Aku nak bahagia bersama2 mereka....

Makan malam berdua ngan suami dalam suasana tenang.. amat membahagiakan aku. Banyak yang kami bualkan.... saling memberi pandangan ... dan Alhamdulillah.... kami banyak persamaan pendapat.... Memanglah... latar belakang berbeza.. perangai aku jauh beza sangat dengan suami ku.... lebih2 lagi soal kesabaran.... Tapi saling mengerti & mahu memahami.... buat kami selalu jumpa titik persamaan....

Syukur.... Biarpun tak sehebat pasangan lain... aku tetap syukur dengan kesederhanaan ini.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH