TAMBAH DEMAM....

Salam....

Hari ni ke sekolah. Badan masih lemah lagi. Tapi bila dah jumpa kawan2.. lupa lah rasa sakit. Rasa semangat je...

Tapi bila masuk kelas 3K... Hampeh!. Apa taknye, bila suruh keluarkan buku geografi... sorang pun tak bawak. Lepas tu dengan mudah je diaorang kata...'kami tak bawak apa2 pun cikgu...'. Dah lah cikgu ni hangin sebab tak hantar Folio Geografi.... Suruh belajor pun.... tak bersedia.

Teringat..... 'cikgu mesti kreatif...' So, saya bagi kertas kosong dan saya bacakan soalan dan mereka jawap. Lagile bengkek...... yang mudah pun tak boleh jawap. Ibu negara Malaysia, apa?... pun ada macam2 jawapan. Negeri paling kecil di Malaysia.... macam jawapan juga!... banyak nye menjawap Selangor. Negeri paling utara di Semenanjung Malaysia?.... Serawak!. Senyap je lah saya..... Nak kata apa lagi?.... Nak marah pun... buat menyakitkan hati je..... Baik aku kawal diriku dari marah.......

Selesai kelas 3k.... 3J lah pulak. Suruh belajar Geografi.... sama le... tak bawak buku. . Tapi yang ni sejuk hati sikit.... berakal baik sikit. Ada penyejuk hati.... Suruh diam.. diaorang diamlah juga. Tapi.. mula2 je diaorang ngadap buku... selepas tu..... larut... Melukis & menconteng le.....

Ha! yang demam sikit jadi demam banyak....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH