KES SEMALAM TAK SELESAI

Salam....

Handphone berdering2..... ku sambut 'akak semalam akak ada bagi saya bankdraf tak.... bankdraf tu tak de.... risau saya kak... saya kena ganti nanti....' ' oh ada dengan saya, saya lupa nak bagi semalam' 'Akak, bankdraf tu penting, utk wang proses, kalau tak, pinjaman tak akan proses.... akak kena hantar hari ni juga, kena cepat, sebab kalau lambat, saya takut orang atas tak nak proses dan dia akan pos balik borang akak... nanti jadi masalah pulak....' Aduyai, ingat dah settle semalam.... satu hal pulak... Ingat nak minta tolong cikgu Bidin dropkan kat perbendaharaan negara tu....

Alamak.. ada taklimat pulak.... bila lah nak abis ni.. harap2 sebelum kul 3 petang.... Semasa jam kul 2.30 ptg, saya dah gelisah dah.... bisik2 ngan cikgu kiri kanan... suruh cover... saya terpaksa cabut... Sebelum cabut, kena selesai kerja dulu... menyiapkan balasan surat maklum balas pemantauan pegawai JPNS ....... Bila selsai, rupanya mesyuarat pun selesai.... so, kira cuma ada niat untuk cabut tapi tak cabut lah... he3

Selesai di sekolah.. hikmat diri & terus ke Hira... sebelum tu singgah di Petronas... isi minyak .. ye lah takut sesat.... minyak mesti ada. Belikan juga makanan untuk anak2... ye lah nak jalan jauh.. nanti diaorang asyik kata 'lapoe.. lapor... lapor...' tension lah saya....

Dalam perjalanan.. doa je... tak nak sesat. Nak pergi putrajaya... tensionnye kalau tersesat.. dah banyak kali tersesat... kali ni klu tersesat.. habislah... masa suntuk sangat.. kena sampai sebelum opis kerajaan tutup...

Alhamdullillah.. semalam pergi ke Putrajaya dengan anak buah... cuba cam2kan jalan. Dan kali ni Allah mudahkan urusan.... TANPA SESAT...

Cuma.. sikit berkhayal... sehingga termasuk lorong lori.. ha! apa lagi kena hon panjang & kuatlah..... Nasib baik cuma dibantainye hon... klu dibantainye kereta saya... MINTA DIJAUHKAN ALLAH LAH...

Balik umah..... hampir 5 petang.....
Alamak, nak masak apa ni.... Tu lah subjek yang paling malas nak pikir.. klu benda2 dah ada.. tinggal masak.. tak jadi hal lah... ni nak pikir dari A-Z pasal makan malam ni.... Ni yang malas ni...

Teringin makan nasi lemak....
So, sambil2 FB, sambil2 menonton sinetron CINTA & ANUGERAH ...... NASIK LEMAK SIAP!

Selesai menu... & boleh berbuka puasa...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH