AMILI LAPAR

Semalam teman baik ku Sakila Dollah dari kelantan datang menginap ....
Pagi ni aku terpaksa tinggalkan dia di rumah, menunggu suaminya yg akan datang menjemput.... Kelantan je yang cuti hari Jumaat ni. Selangor tak.

Kebetulan, anakku Amili masih demam. So, minta tolong Kak La jaga lah.. he3. Ambik peluang..... Ha2... nasib baik Amili ni tak kesah dengan orang....
Terjaga dari tidor jer... dia terus minta nasi dengan Kak La... Budak demam. Semalamam dia tidor je, tak makan. Bangun tido lapor la...
Nasib baik le Kak La ni cerdek. Pensyarah maktab katakan.. he3. Dia panaskan nasi semalam & intai lauk yang tersimpan dalam peti ais. Adanya ayam panggang resepi aku sendiri beberapa hari lepas.... Hak3, sebenarnya anak-anakku kalau makan nasi mesti dengan sop / berkuah banyak... tapi lepas lah untuk kali ni. Mungkin sebab Amili dah kelaparan.....

Habis merentas desa .... aku borak2 ngan kawan2 kat bilik guru... macam tak de tanggungjawab jer... terlupa anakku yang demam dan tinggal bersama Kak La di rumah. Dekat pukul 1, baru aku sibuk nak menjemput Ammar. Si Ammar ni pulak, suka main di tempat yang ikut suka dia.. merata aku mencari Ammar di sekolah nya. Bila dah jumpa, si Ammar tersengeh ajer lah.. dia tau mamanya susah cari dia...
Lagi lah lambat aku sampai rumah... sehingga Kak La telepon bertanya di mana aku...
He3... rupanya di rumah Amili dah merengek... LAPAR ... LAPAR .. NAK MAKAN...

Hek3... sian Kak La teman baik ku tu...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH