AKHIRNYA KEPUTUSAN TELAH DIBUAT....

Petang .. jumpa anak2 di asrama. Syukur jugak kerana asrama diaorang tak jauh... rasa rindu boleh jenguk.. rasa ada hal.. kejap jer dah boleh sampai....

Seronok sangat anak2... bila kami bawakan Roti John Melaka. Menu Melaka kegemaran diaorang di samping Yong Tau Foo sop...

Yang paling membahagiakan.... aku dan anak2 dah capai kata sepakat.. tentang pelajaran diaorang.. so, harap2 tak de lah kami salah menyalah kan antara kami kemudian hari... Pilihan mereka sendiri nak pindah... dan kami setuju setelah kami berpikir panjang, meminta pandangan sahabat2, meninjau2 sekolah2 alternatif yg dicadang oleh anak2....

So, dari 4 anak di asrama... kini tinggal 2 iaitu anak lelaki sulung dan anak ke 4 ku..... Alhamdulillah... mereka faham hasrat mama & abah ni.. agar mereka meneruskan pelajaran di sekolah sedia ada... Anak sulung ku memang tiada pilihan lain.. sebab umurnya dah lewat 2 tahun.. kerana dia bercuti untuk menghafaz AlQuran selama 2 tahun. So, mengikut umur, dia dah tak layak untuk berada di seolah kerajaan.... Anak ke 4 ku pula... hanya mengangguk faham... harat mama & abah.. yg mahu dia mengikut jejak abang sulung ku.. untuk belajar tahfiz.....

Kini keputusan telah ada... anak perempuan ku dan anak lelaki ku akan berpindah ke sekolah mamanya.... dan aku punya misi untuk membantu anak2 ku ini... agar tidak ketinggalan dalam pelajaran.....

Ya Allah tetapkan lah hati kami dengan pilihan kami...
Mudahkan urusan kami.....
Bangkitkanlah dan peliharalah semangat kami untuk terus berjuang ke jalan yang terbaik untuk kami .......

Aku sayang anak2 ku...

Ulasan

  1. semoga segalanya berjalan dengan lancar..
    amin. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH