THANK ALLAH... THANK PERSAUDARAAN....

Thank Allah... aku bersyukur,,, kerana aku dah ditunjukkan jalan... syukur kerana kekusutan ku hampir terlerai... kini aku tinggal mengatur misi ku...

Thank persaudaraan.... aku bersyukur... kerana ikatan persahabatan, ikatan persaudaraan yang bertaut... banyak membantu meringankan beban perasaan ini...

Hari ni aku mula jalankan misi aku... langkah pertama ku... merisik teman2 yang boleh membantu ku untuk mencapai misi ku... Adekda Wazir, Cikgu Suzana, Ustazah Habibah, Cikgu Salmah, Cikgu Asliza, Cikgu Shaskinah, Cikgu Rosehanita, cikgu Mazlan dan beberapa guru lagi dengan mudah menyatakan kesanggupan untuk membantu ku... dalam membantu anak ku yang bakal menghadapi peperiksaan SPM hujung tahun ni... Masing2 cuba bantu untuk menyumbang A dalam pelajaran yang mereka ajar. Terima kasih persahabatan....

Berpindah dari sekolah agama ke sekolah harian biasa ada sediit perbezaan dari segi pakej mata pelajaran elektif... utk menyambung mata pelajaran yang ada tu susah juga.. sebab di SKI tiada guru yang nak pantau .... so, aku tiada pilihan... aku minta anakku gugurkan 3 mata pelajaran dan tambah 4 mata pelajaran baru yg dia tak belajar masa tingkatan 4...

Berat tanggungjawab ni.. tapi aku nak ambik cabaran ni... aku tau... aku perlu bantu anakku untuk beri dia semangat, keyakinan...

Langkah ku seterusnya.. aku merangka program pembelajaran anakku sehingga SPM nanti.... perancangan dari seminggu ke seminggu... dari step ke step yang lain... Wakjier kata.. PERANCANGAN STRATEGIK....Aper2 ajer lah....

Harap2 anakku memahami... apa yang mama ni buat adalah untuk membantu dirinya.... sebab mama memang nampak potensi diri anak mama... Mama tahu anak mama boleh buat... asalkan ada disiplin & kemahuan yang kuat.... Insyaallah sayang.. mama akan selalu disamping mu....

Buat sahabat2 yang ku kasihi....
Terima kasih kerana kalian banyak membantu, memberi sokongan, mendoakan, memahami, memberi pengertian...Allah yang dapat membalas jasa kalian...

Tq Allah.. Tq Persaudaraan....

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG