TINGKATKAN MARTABATKU

Nak masuk kelas  3I.....

Depan pintu bilik guru.. ada 5 pelajar lelaki menunggu. Dengan senyum-senyum menawarkan diri nak membantu membawa barang-barang ku untuk masuk kelas.... Tak nak hampakan mereka aku berilah apa jer barang yang ada ditangan ku. Bekas alat tulis, beg tangan dan beg buku. Tetapi tidak mencukupi untuk memenuhi permintaan 5 orang pelajar tu....' sajerrrr... je diaorang tu sebenarnya cari alasan nak keluar kelas......'

Dalam kelas... mereka asyik lah tersasul... panggil aku 'ustazah'.... Aku meng'amin'kan ajer,,,
Dan ku tanya mereka .. 'apa beza uztazah dengan guru..... ....'

Aku menambah: 'Yang penting cikgu cantik kan.....'. Tengok.. cikgu tak perlu nak bermake up... sebab Allah telah kurniakan cikgu muka yang cantik & sempurna'. ...
He3... (rasanya) aku ni pemalas dalam bab ni..... . rugi rasanya mengadap cermin lama-lama.... membelek muka .....
Apapun ... 
Alhamdulillah.. kalau penampilan  guru geografi ini ....... dapat mengambarkan ciri seorang muslimah.... menjaga aurat dan tutur kata.....

'Ya Allah.... tingkatkanlah martabatku di sisiMu.. Amin...' 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH